Facebook
LinkedIn
Twitter

Oululainen ICT- ja maksuliikenneosaaja

Miksi pk-yritykset eivät huolehdi operaattoripalveluistaan?
26 huhti, 2016. 0 kommenttia. . Kirjoittanut: Petri Eklund

Jokainen yritys tarvitsee operaattoripalveluita. Puhe- ja dataliittymiä käytetään ihan jokaisessa yrityksessä, jonka lisäksi monet yritykset ovat huomanneet myös muiden digitaalisten yrityspalveluiden hyödyt myynnin ja liiketoiminnan edistämiseen. Kuitenkin harva pk-yritys huolehtii omien operaattoripalveluidensa kunnollisesta hoidosta. Miksi?

”No kun ei ole aikaa”, on ehdottomasti yleisin vastaus. Ja miksipä yrityksen toimitusjohtaja tai talousjohtaja käyttäisi aikaa noin vähäpätöiseen asiaan. Yleensä kuitenkin liittymät toimivat jollain tavalla, eikä niitä kiinnosta sen enempää huolehtia. Sentään operaattori jaksetaan kilpailuttaa silloin tällöin, parempi kuin ei mitään. Mikäs siinä, jos yrityksellä on varaa haaskata rahaa ja samalla hyväksyä keskinkertaiset palvelut. Kerron kolme tärkeintä syytä, miksi liittymistä kannattaa huolehtia.

1. Vääränlaiset liittymät nakertavat kassaa enemmän kuin arvaatkaan

On helppo ajatella, että mitäs sitä pienistä välittämään. Ei siinä paljoa voi mennä hukkaan, ei maksa vaivaa. Niinhän sitä äkkiä voisi luulla. Yritys voi helposti käyttää yli 100 € vuodessa liikaa jokaisen työntekijän operaattoripalveluihin. Vuositasolla puhutaan hyvin helposti tuhansista euroista.

Mistä nämä tonnit sitten tulevat? Yleisimmät syyt ovat:

  1. Käytön mukaan hinnoiteltu liittymä käytössä henkilöllä, joka puhuu ja viestittelee paljon
  2. Liian pieni puhe- tai tekstaripaketti, jonka ylittävät minuutit tekevät ison laskun
  3. Aivan tarpeettoman suuri puhepaketti henkilöllä, joka ei puhu paljoa

Puuttumalla näihin epäkohtiin on mahdollista saada nopeita ja helppoja kustannussäästöjä.

Yritys voi helposti käyttää yli 100 € vuodessa liikaa jokaisen työntekijän operaattoripalveluihin. Vuositasolla puhutaan hyvin helposti tuhansista euroista.

2. Vääränlaiset datapaketit aiheuttavat joko harmaita hiuksia tai ylimääräisiä menoja

Yrityksen liittymien käyttäjiä on hyvin monenlaisia. Toimihenkilöt käyttävät yleensä enemmän dataa ja heillä voi olla omia mobiilidataliittymiä esim. tabletissa tai kannettavassa tietokoneessa. Toimistotyöntekijät yleensä puhuvat enemmän, mutta eivät tarvitse niin paljon liikkuvaa dataa. Liikkuvat työntekijät taas saattavat tarvita puhetta ja dataa hyvin erilaisia määriä, riippuen työntekijän tehtävistä.

Yksi olennaisista asioista on se, että jokaisella käyttäjällä on tarpeita vastaava datapaketti. Liian hidas datapaketti aiheuttaa käyttäjässä turhautumista, kun taas liian nopeassa datapaketissa yritys maksaa turhasta. Datapaketin sopiva nopeus on helppo päätellä käyttäjän kuukausittaisesta datamäärästä. Noin sadan megatavun kuukausikäyttöön riittää yleensä noin kahden megan peruspaketti. Siitä ylöspäin noin gigatavuun kuukaudessa pärjää hyvin 10 megan nopeudella. Jos datan käyttö on useita gigatavuja kuukaudessa, kannattaa liittymän nopeuteen panostaa. Lisäksi joissain liittymissä tulee vastaan myös mahdollinen datakatto, joka kannattaa ottaa huomioon liittymää valitessa.

3. Yrityksen tavoitettavuuspalvelut eivät ole kunnossa

Jos yrityksestä ei saa ketään kiinni, vähentää se suoraan yrityksen myyntiä. Sen vuoksi kannattaa panostaa siihen, että ostava asiakas tavoittaa aina henkilön, jolta voi ostaa. Nykyiset tavoitettavuuspalvelut ja edistyneemmät mobiilivaihteet tarjoavat todella monipuolisia keinoja huolehtia siitä, että euroja ei mene ohi suun turhan päiten. Oikeanlaisen palvelun hankinta vaatii kuitenkin asiantuntemusta ja voi tuntua turhauttavalta. Asiantunteva kumppani on arvokas etu palvelua hankittaessa tai päivitettäessä. Älä jää yksin tuskailemaan, kun apu on lähellä.

Asiantunteva kumppani on arvokas etu palvelua hankittaessa tai päivitettäessä. Älä jää yksin tuskailemaan, kun apu on lähellä.

Selvitä oma tilanteesi operaattoripalveluiden kuntotestillä

Kuten alussa totesin pk-yrityksissä ei tahdo löytyä aikaa operaattoripalveluiden huolehtimiseen. Sitä varten me Tekantissa olemme kehittäneet operaattoripalveluiden kuntotestin, joka kertoo luotettavasti ja vaivattomasti yrityksesi tilanteen. Kuntotesti on uusi tuote ja teemme halukkaille Oulun seudun pk-yrityksille testin maksutta toukokuun ajan. Testin normaalihinta on 249 € + alv. Testissä kerromme muun muassa sen, kuinka paljon pystyt säästämään operaattoripalveluissasi, millä muutoksilla voit parantaa asiakaspalvelun ja liiketoiminnan laatua sekä muita liiketoimintaan liittyviä kehitysideoita.

Yleiskunto

>> Katso lisätietoja ja lataa malliraportti


 

Pete_blog

Petri Eklund on Tekantin myyntipäällikkö

 

campaign-bubble

TEKANTTI SUOSITTELEE

Tämän hetken ajankohtaiset tarjoukset. Kaikki hinnat ALV 0%.
Kerromme mielellämme lisää.

Huawei Nova 3 – tähtihetket talteen tuplakameroilla

Hinta: 362,00€ | 15,10€/kk

SKJ:n kassa-ja verkkokauppajärjestelmät

Hinta: Kysy tarjous!

Verifone maksupäätteet

Hinta: Alkaen 24,90€/kk

RAM MOUNTS X-Grip puhelinteline autoon

Hinta: 89,00€

Honor View 10 – terävänäköinen tehokumppani

Hinta: 426,00€ tai 17,75€/kk